Förmodar att vi alla vill det men frågan är om vi gör det. Hur många av er som idag arbetar med försäljning vet att ni möter era kunder på det sätt de vill bli bemötta och framför allt möter ni dem där de är?
Den traditionella säljprocessen finns inte längre utan potentiella affärer kan komma från vilket håll som helst, Linkedin, Twitter, Facebook, en blogg, en referens, ett marknadsförings event eller en e-kampanj. Självklart kommer nya affärsmöjligheter in via kalla samtal även om det blir mer sällsynt.
Köparen beteende har förändrats dramatiskt under de senaste 5 – 10 åren. Har din säljorganisation tagit till er social selling (integrerat sociala medier i er säljprocess)?
Om inte, finns det en risk att du tappar mark till dina konkurrent.
Facebook är idag en viktig kundtjänstkanal för många svenska företag. I denna länk berättar några företag hur de idag möter kunder på Facebook. Så blev deras Facebook-kundtjänst bäst i Sverige – IDG.se.