Sociala medier är ett viktigt verktyg för att öka dina möjligheter att göra affärer. Genom att öka dina kunskaper om hur du drar nytta av sociala medier och den digitaliserade världen i affärssammanhang kommer du att:
- öka dina möjligheter att träffa beslutsfattare.
- öka dina möjligheter att särskilja dig från dina konkurrenter.
- öka dina möjligheter att påverka dina kunder att gå från nuvarande lösning till en bättre lösning som då kanske är just din lösning.
Genom att vara relevant och närvarande i dina kunders digitala miljö ökar dina möjligheter att påverka beslutsfattare och det tidigt i deras köpprocess. Om du idag har försäljning som en del i din roll, ta dig då tiden att identifiera vilka möjligheter just du har att hänga med i den sociala digitala utvecklingen och öka dina möjligheter att tjäna pengar.
Att ta in nya affärer och vårda befintliga kundrelationer bygger på flera strategier – online och offline. Jag tror att det är viktigt att skapa ett ramverk kring försäljning och att utveckla säljförmågan regelbundet.
LinkedIn är ett verktyg i säljprocessen, ett verktyg som du på ett eller annat vis bör använda och det beroende på vilken marknad du verkar i. Jag använder LinkedIn för att öka mina möjligheter att göra affärer och ser verktyget som ett säljverktyg.
Skulle ni vilja veta mer om hur jag använder LinkedIn och hur ni själva skulle kunna använda verktyget i er försäljning för ni gärna kontakta mig. Ring mig på 073-661 09 12 eller skicka ett mail fredrik@fsteinholtz.se
Här är ett läsvärt inlägg av Entrepreneur on LinkedIn som ger dig enkla och bra tips på hur du kan hantera din LinkedIn sida. Här kommer länken till inlägget, http://www.entrepreneur.com/article/249821
Lycka till med affärerna.
Hälsningar
Fredrik