Det kommer krävas nya kunskaper och förmågor
Det är dags för ledare att investera i att utveckla sina teams affärsmannaskap samt den säljprocessen de använder.
Varför?
Det är enkelt, eftersom köparna förväntar sig mer.
Det moderna företaget och dess säljande personal utnyttjar sociala medier för att:
- Sprida information
- Uppmuntrar ambassadörer/referenser att rekommendera dem
- Påvisa förmåga och trovärdighet
- Göra sin research innan de inleder en konversation med potentiella köpare
De gör det också till sin affär att vara extremt lyhörda när det dyker upp en möjlighet att tala med en köpare.
Att nyttja sociala medier i sin försäljning innebär att säljare måste lära sig ett nytt arbetssätt som kräver ny kunskap:
- I hur man använder de olika medieplattformarna
- I hur de olika medieplattformarna passar in
- I hur de anpassar sin kommunikation och sitt beteende när de approcherar potentiella kunder.
Genom att utveckla ditt sätt att driva försäljning kan du få kunderna att förflytta sina beslutsprocesser snabbare framåt och ju mer relevant, aktuell och lyhörd du är, desto snabbare kommer du nå fram till en affärsuppgörelse.
Läs mer om vår säljträning
Lycka till med dina affärer!
Hälsningar
Fredrik