- Så får du lättare kontakt med beslutsfattareJag möter ofta säljare som funderar på varför de inte riktigt når fram till de beslutsfattare de vill skapa kontakt med. När jag tittar lite närmare så ser jag att de saknar ett tydligt Value Proposition. För ett tid sedan träffade jag ett företag som hade lagt många tusenlappar på att ta fram diverse olika … Läs mer
- 6 steg till fler kvalitativa mötenTänk om du kunde få fler kvalitativa möten med viktiga kunder. Du skulle få in fler affärer bara genom att arbeta smartare. En aktivitet som har hjälpt mig och mina kunder att arbeta smartare är daglig omvärldsbevakning. Skapa en daglig rutin När du exempelvis använder sociala medier i din dagliga spaning så är det viktigt att … Läs mer
- Vi fick svar på 5 av 6 uppföljningsmailEn av mina kunder inom IT-branschen ringde mig förra veckan och berättade att hen inte fått någon respons på de försök till kontakt hen tagit under denna vecka. Vi bestämde att hen skulle skicka några uppföljningsmail till ett antal av de personer hen försökt att komma i kontakt med. Vi valde ut 6 stycken beslutsfattare … Läs mer
- Sluta med villebarakollalägetmail eller samtalHanden på hjärtat! Vad handlade ditt senaste mail eller telefonsamtal till en potentiell köpare om? Innehöll det något av värde eller ville du bara kolla läget? Mitt bästa råd för dagen är att ni lika gärna kan strunta i att skicka dessa villebarakollalägetmail eller samtal. MEN, säger ni, det är bra att skicka dessa mail eller … Läs mer
- Så använder du Social Selling för att visa intresseTack vare digitaliseringen har vi nu tillgång till så gott som all information vi vill ha och vi kan dessutom välja vad vi vill läsa om och från vem. Läs dina nyheter på morgonen digitalt. Använd hjälpmedel så som Tn.se, Branschtidningar, Pocket, LinkedIn Sales Navigator, Google alerts, facebook, twitter, instagram etc för att hålla koll … Läs mer
Fler inlägg
- Coachning (5)
- Content (1)
- Förberedelser (1)
- Försäljning (25)
- Kalla samtal (1)
- Kundens köpresa (2)
- Kundinsikt (2)
- Mötet (1)
- Nyhetsbrevet (53)
- Okategoriserat (52)
- Säljprocessen (1)
- Social Selling (30)
- Social Selling inom B2B-försäljning (5)
- Uppföljning (1)