Operativ säljcoachning och rådgivning

Operativ coachning och rådgivning under 3-6 månader

R.A.A.N. står för Real-time Active Analysis and Nurturing

 

Steg 1.

  • Vi väljer ut ett antal potentiella kunder, implementerar en process för att bevaka deras verksamhet i realtid. Vi följer nyhetsflöden, sociala mediesamtal, snacket på stan och allt annat som kan vara relevant för att förstå vart dessa företag är på väg och vad de fokuserar på just nu.

 

  • Vi kommer träna på att specifik omvärldsbevakning av företagen på 3 nivåer:
    • Marknadsnivå
    • Företagsnivå
    • Individnivå

Detta för att förstå vad som händer, vad de satsar på och framför allt – när det sker ett skifte i agendasättning på någon av dessa nivåer. När företagen byter agenda så brukar väldigt många saker ske, människor byter roller, produkter och tjänster köps in, nya kunder bearbetas och mycket annat. Säljarna ska helt enkelt vara väldigt nära sina potentiella kunder och prata med dem om vad som är viktigt för dem just nu. När det sen rör på sig hos dem så ska de vara först framme och bidra med värde och kunskap.

  • Vi implementerar enkla verktyg och hur du på daglig basis använder dessa.

 

Steg 2.

  • Så får du svar på dina mail.
    • Så skriver du en intressant mailrubrik.
    • Så skriver du ett kallt mail och får svar.

 

  • Så skapar du nyfikenhet hos kunderna.
    • Så får du potentiella kunder att fråga dig om ett möte, telefon eller face-to-face. Bli inbjuden för att diskutera en utmaning, rädsla eller mål som dina kunder har.
    • Så undviker du de vanligaste misstagen.

 

Steg 3.

  • Alla deltagare får en guide på det som vi gått igenom och som de dagligen kan använda i sitt säljarbete.

 

Omfattning

3-6 månader.

  • Två bokade möten per medarbetare och månad.

 

  • Mellan mötena har deltagarna fri konsultation. De kan ringa eller maila frågeställningar som dykt upp. Det kan handla om att de skall göra ett inlägg i sociala medier, genomföra ett fysiskt möte hos kund och vill diskutera något som de genom sin omvärldsbevakning läst eller hört om denna kund. Det kan även handla om hur de skall skriva ett mail eller rubriksätta ett mail. Allt som rör deras kontakt med befintlig och potentiella kunder.

 

  • En gång per månad ringer vi upp deltagarna proaktivt för att följa upp hur det går. Håller de sig på banan helt enkelt.

 

  • En daglig individanpassad checklista tas fram.

 

Vi kommer med konkreta exempel visa hur ni med hjälp av digitala och analoga kanaler:

  • Enkelt och effektivt bevakar och följer era potentiella kunder.

 

  • Lockar kunder med en strukturerad och repeterbar prospekteringsteknik.

 

  • Bokar fler möten snabbare genom att väcka kundernas nyfikenhet.

 

Slutmålet är att göra affärer!

Processen spelar roll.

Anlita oss och öka er försäljning!

 

Vill du veta mer?

Välkommen att kontakta oss för att prata om hur vi kan hjälpa din verksamhet. Fyll i formuläret så hör vi av oss inom kort.

    Namn:

    E-post:

    Telefon: